Střípky

Elektro nabíječky snadněji

Podle některých expertů bude Evropa za zhruba 13 let potřebovat, pokud rozvoj elektromobility nezeslábne, až 65 milionů nabíječek pro elektromobily. K tomuto číslu je snadné dojít s ohledem na plány převažující výroby vozů do zástrčky právě v roce 2035. Má to ale háček, vedle dostatku těchto „zelených“ aut jsou nezbytné také nabíječky. Ty s nabíjecím výkonem 150 kW ovšem potřebují pro svoje zprovoznění zcela nové silové elektrické vedení. Což představuje vysoké výdaje, stejně jako komplikovanou výstavbu. Nebo nikoliv?

Automobilka Volkswagen společně s britskou firmou British Petroleum plánuje výstavbu v Evropě asi 8000 nabíječek Flexpole, každá s dvojicí napájecích míst, které nepotřebují přestavbu elektrické sítě. Kouzlo je v použití bateriového úložiště, jako součásti nabíječek. Úložiště se může postupně a neustále nabíjet za pomoci nízkonapěťového vedení a tudíž se obejde bez přestavby elektrické sítě.   

Ropa: Šetřit, šetřit, šetřit

Rozhodně jen málo kterého motoristu je nutné přesvědčovat o tom, že úspornější jízdou ušetří

Paradox jménem BMW?

Dnešní automobilový svět je plný velkých otazníků, proměn, nejasné budoucnosti a podobně.

Průměrná marže: 47 000, u Ferrari 2,4 milionu Kč

Jedním z mimořádně zajímavých finančních údajů, týkajících se automobilek, je jejich marže na jedno auto.

Stellantis: Kterak propustit 8000 lidí

Francouzsko-italsko-americký koncern s celkem 14 automobilovými značkami