Na vysoké ceny pohonných hmot je nezbytně nutná reakce vlád.
Střípky
Do roku 2025 by podle, zatím jen plánu, německého ministerstva financí měla skončit finanční podpora, tedy dotace, jak pro kupce nových plug-in hybridů (ta prý ještě letos), tak i pro ryzí elektromobily.
Konkrétně by to tím pádem znamenalo, že zájemci o nový plug-in hybrid by už nedostali příspěvek na koupi ve výši až v přepočtu 110 000 korun. Pokud jde o kupce vozidel do zástrčky, ti by pak postupně rok za rokem dostávali nižší dotace. Letos ještě v přepočtu 147 000 korun, ale příští rok už necelých sto tisíc a v letech 2024 a následujícím pak už jen 73 000 korun. Důvod? V té době podle ministerských úředníků už budou ceny těchto vozů „obchodovatelné“. Rozuměj – dostupné. Co k tomu říct?
Podle některých expertů bude Evropa za zhruba 13 let potřebovat, pokud rozvoj elektromobility nezeslábne, až 65 milionů nabíječek pro elektromobily. K tomuto číslu je snadné dojít s ohledem na plány převažující výroby vozů do zástrčky právě v roce 2035. Má to ale háček, vedle dostatku těchto „zelených“ aut jsou nezbytné také nabíječky. Ty s nabíjecím výkonem 150 kW ovšem potřebují pro svoje zprovoznění zcela nové silové elektrické vedení. Což představuje vysoké výdaje, stejně jako komplikovanou výstavbu. Nebo nikoliv?
Automobilka Volkswagen společně s britskou firmou British Petroleum plánuje výstavbu v Evropě asi 8000 nabíječek Flexpole, každá s dvojicí napájecích míst, které nepotřebují přestavbu elektrické sítě. Kouzlo je v použití bateriového úložiště, jako součásti nabíječek. Úložiště se může postupně a neustále nabíjet za pomoci nízkonapěťového vedení a tudíž se obejde bez přestavby elektrické sítě.
Pohled na poutače s cenami u čerpacích stanic nenechávají žádného motoristu na pochybách – bez „zastropování“
Rozhodně jen málo kterého motoristu je nutné přesvědčovat o tom, že úspornější jízdou ušetří