Představa, že čínští výrobci osobních automobilů se uchytili na evropském trhu jen díky své nabídce elektromobilů, je zcela mylná.
Dokládá to například složení dodávaných vozů do ČR. Na našem trhu představují čínské elektromobily všeho jednu třetinu prodaných vozidel. Naopak dvě třetiny tvoří spalovací verze, především se zážehovými motory, potažmo hybridy.
Dá se sice očekávat, že podíl elektromobilů společně s bruselským tlakem na elektromobilitu, poroste, nicméně prozatím prahnou čeští zákazníci po spalovacích verzích, přitom za přijatelné ceny. Představu, že evropský zákazník vyžaduje jen drahé modely „nabušené“ vším od výkonných motorů až po dlouhý seznam luxusních prvků, už zbořila Dacia. Stala se nejprodávanější evropskou značkou. To je výmluvné.
O tom, jak roste a poroste čínský podíl na českém trhu, dnes dosahuje 3,3 %, svědčí loňský meziroční dvojnásobný nárůst prodejů. Dodávky vzrostly z 3516 na loňských 7675 kusů. Největší úspěch má v Čechách značka MG.