Novinky

Test: Elektro kontra benzín

Test: Elektro kontra benzín

Dnes už asi nikdo nepochybuje o tom, že elektromobilita je drahá.

ÚAMK radí: 3 x co nedělat s automatem

ÚAMK radí: 3 x co nedělat s automatem

Je celá řada nových modelů, které už prostě nekoupíte v jiné verzi, než s automatickou převodovkou. Ti, kdo do takového vozu usedají s předchozí znalostí používání manuální převodovky, si sebou často přinášejí špatné návyky. Nebo majitelé automatů prostě nevědí, co jejich automatické převodovce vadí. O třech nesprávných zvycích, které mohou poškodit tento typ převodovky, vám nyní řekneme.

Vyřazování na N, tedy neutrál. Po pravdě řečeno už při jízdě s manuální převodovkou je sporné, zda vyřazováním při dojíždění k semaforu nebo z kopce skutečně ušetříte až tolik paliva. To spíše riskujete, že po sjezdu z kopce zařadíte nevhodný rychlostní stupeň a převodovce prostě ublížíte. V každém případě experti ÚAMK doporučují, když už, tak raději zařadit vyšší rychlost než nižší.

Tím jsme nastínili, jak i pro člověka není snadné zvolit správný rychlostní stupeň z neutrálu, co teprve pro automat! Takže, rozhodně nevyřazujte na N, když jedete z kopce.

Nezařazujte P ve svahu. Skutečně je tomu tak, poloha P, tedy parkovací poloha není určena k tomu, aby vůz s jeho hmotností bezpečně udržela ve svahu. P, tedy parkovací brzda, je ve skutečnosti jen malá západka v ozubeném kole. Už z toho je zjevné, že jde o risk, kdy se může strhnout a poškodit samotnou automatickou převodovku.    

Automat netahejte, netlačte. Jinak řečeno, automobily s automatickou převodovkou jsou například při vybití autobaterie bezbranné, a to co jsme znali z dávných časů – že vás někdo na laně roztáhl, nebo ochotní kolemjdoucí zatlačili, je z kategorie „bejvávalo“. Řada modelů bez elektrického proudu z baterie vůbec nenastartuje, a ty které by i mohly, poškodíte, jestliže budete chtít automat roztáhnout ne roztlačit. Prostě to nedějete. Dobíjecí kabely to jistí. 

Jaký bude auto průmysl 2023?

Jaký bude auto průmysl 2023?

Automobilový průmysl je hnacím motorem ekonomiky.

Rozpor: Chceme my, a co automobilky

Rozpor: Chceme my, a co automobilky

Automobilový průmysl má mnoho bolestí a patří mezi ně i fakt,

EU: Od roku 2035 žádný „ropák“

EU: Od roku 2035 žádný „ropák“

Vůbec si nejsme jisti, že má být Česko na co hrdé, když za jeho podpory a předsednictví se EU shodla,

Update cookies preferences