Známá pravda říká, že samotná koupě ojetého sportovního nebo prémiového vozu je jen jednou z položek,
které na „šťastného“ majitele čekají. Těmi dalšími, ať chcete nebo ne, jsou větší nebo menší opravy, výměny dílů, servis a tak dále. Zkrátka drahá ojetina avizuje drahý provoz a servis. Ale je to skutečně tak?
Pokud vyjdeme z analýzy americké společnosti Consumer Reports, pak především kupci použitých německých prémiových vozů se mají nač těšit. Příklad. Oprava startéru v USA v průměru vyjde na 630 USD. Ovšem v případě Audi RS5 na čtyřnásobek, konkrétně na 2708 dolarů a u Mercedesu GL 63 AMG na 2695 dolarů.
A co banalita – výměna rozvodového řemenu? Americký cenový průměr je 140 USD. Jenže u BMW X1 zaplatí majitel 541 dolarů. Dalšími značkami a modely vedle německých, které vás nechají hluboko sáhnout do peněženky, jsou třeba Lexus RX450h či Nissan GT-R.