Jak přesvědčíte někoho, kdo má obavy z pořízení vozu do zástrčky vzhledem k jeho dojezdu?
Asi tím, že pošlete za dozoru kamer svůj nabízený elektro vůz do provozu a on najede tolik kilometrů, kolik slibuje nebo dokonce více.
Volkswagen ID.7 verze Pro S se chlubí tím, že s baterií o kapacitě 86 kWh a elektromotorem o výkonu 286 koní, ujel místo udávaných výrobcem 709 km o 232 km více, tedy celkem 941 km. Chce se vyskočit, zakřičet hurá a potleskem přivítat takový výsledek. Jenže vzápětí, jakmile zjistíte, jak se daný test odehrál, se vám chce naopak otráveně a odmítavě mávnout rukou – to snad ne!
V čem tkví vysvětlení? On totiž onen testovací elektro vůz kroužil po závodním okruhu v italském Nardo, nikoliv v běžném provozu, a ke všemu držel rychlost 29 km/h. Vysvětlení, co to má znamenat? Podvod? Prý tohle je průměrná rychlost jízdy ve městě, a vy si přece vůz o délce 4,96 m rozhodně koupíte coby městského prcka, ne jako rodinný vůz pro běžné cestování. Nebo snad ne?
Zkrátka, tak nepovedenou reklamní jízdu jen tak asi neuvidíte.