Špatně rozjetý vlak elektromobility

Nejdříve to byli naprosto neznalí politici EU a české vlády i dalších

zemí, kteří v rámci zelené politiky přišli s tím, že do roku 2035 by v zásadě neměly být vyráběny nové vozy se spalovacími motory, a jejich náhradou by se měly stát prakticky výhradně elektromobily. Nyní tohle do jisté míry prosazují samy některé automobilové koncerny.

Část automobilek, jako například silně protestující proti vynucené elektromobilitě Stellantis, dál varuje před „nařizováním“ elektro vozidel. Jenže jiní jsou již tak zavlečeni do této zelené anabáze, investovali tak ohromné prostředky do vozů na elektřinu, že vlastně musí teď už dlouho dopředu plánovanou linii na elektro držet dál. Co s tím ale, když je zákazníci a dokonce už i část politiků nepovažuje za vhodné řešení?

Automobilky našly jinou cestu jak vnutit auta do zásuvky. Svým dealerským sítím nařídily, jaký musí být v jednotlivých letech až do roku 2035 podíl prodeje elektromobilů. Tak zvaně – ať si s nimi dělají, co chtějí, ale mateřská firma už výrobu nezastaví. Tak například novináři získali přibližné procentuální „normy“, které prodejcům stanovili automobiloví výrobci ve Velké Británii. Letos je to 22 %, za rok 28 %, pak 33 % ... až po 80 % v roce 2030 a 100 % v roce 2035. Nesmysl? Jistě, ale jak se říká, rozjetý vlak jen tak nezastavíš.      

Update cookies preferences