Že Češi vinou inflace, neustálého reálného, nikoliv statistického růstu cen zboží a služeb, chudnou, to všichni víme.
Že vlastně totéž platí, i když v jiné míře, i obecně pro Evropany, to už také přestává být překvapením. Jak jsme k tomu došli? Jednoduše. Který nový vůz byl nejprodávanější před 6 lety, a který v prvním pololetí letošního roku 2024? Chcete si tipnout?
Tady je rozuzlení – v roce 2016 projevili zákazníci v Evropě největší zájem o Volkswagen Golf, přičemž na dalších místech byly výrobky Renaultu, Fordu … Prostě volili kompakt za přiměřenou cenu a s garantovanou kvalitou. A co ukazují výsledky společnosti Jato Dynamics za prvních šest měsíců letošního roku?
Na prvním místě prodejů v Evropě je Dacia Sandero. Takže Evropané volí cenu, v zásadě jedno z nejlevnějších nových aut na trhu a kvalitu nechávají stranou. Že jsou peníze to hlavní, dokládá i meziroční růst prodejů Sandera. Dosahuje 16 procent, které o zhruba 20 tisíc kusů předčilo na druhé pozici umístěný Golf. Pokud bychom porovnávali zájem o Dacii a na šesté pozici o Škodu Octavii, pak o Rumuna je bezmála o třetinu větší. Výmluvné, že? Král prodejů je zkrátka chuďas.