Pomýlená EU: Hybridy, až o 320 % vyšší spotřeba

Něco si nalhávat a ještě k tomu se toho držet, to u člověka nazvete velmi špatnou vlastností.

Ovšem když to dělá orgán EU, tedy Evropská komise, je to trestuhodné. Ale, co by EU neudělala v rámci podpory své zelené politiky, že?

Kromě jiného se to týká prosazování hybridních pohonů a přehlížení faktu, na který experti, včetně těch ÚAMK, upozorňují již léta. To, že hybridy ani zdaleka nejsou tak úsporné, jak se o nich hovoří, a to i v rámci politiky EU. Přitom už v prvním čtvrtletí roku 2022 měla Evropská komise věcné informace o reálné spotřebě vozidel a konkrétně o 10,6 % všech aut Evropy, tedy o 916 000 osobních autech.

Tato čísla nepoužívala metodiku NEDC, dokonce ani dosud platnou a reálnější WLTP. Ta už mnohem více zohledňuje skutečné podmínky provozu, a tedy i spotřebu paliva. Dalším krokem bylo v roce 2021 povinné instalování monitorovacího zařízení OBFCM do všech nově vyrobených osobních aut. Odtud ona současná čísla.

No, a co sběr dat z více než 900 tisíc aut ukázal? Že ve skutečnosti měla benzinová auta spotřebu vyšší o 23,7 % a diesely o 18,1 %. Reakce Evropské komise? Prý s 20% odchylkou počítali.

A co s 200% nebo dokonce 300% odchylkou? S tou rovněž bruselští „odborníci“ počítali? Takovou a vyšší spotřebu totiž běžně dosahují hybridy. Fakta dodala OBFCM technika prosazená EU. Takže, benzinové hybridy mají spotřebu v reálu vyšší o 238 % a ty s naftovými základní motory doplněné elektromotory dokonce o 312 % vyšší. Co s tím? Prý snad v roce 2025 je předpoklad, že by se mohla změnit pravidla měření hybridů v EU. Tedy po třech letech od získání reálných dat? Jen to neuspěchat …     

Update cookies preferences