Jaká je průměrná ojetina na českém druhotném trhu?
Nebudeme se bavit ani o barvě, ani značce či modelu, ale tom, co kupce tohoto zboží zajímá nejvíce – o ceně, najetých kilometrech … Co napovídají čísla za první pololetí 2024?
Tak tedy, 49 % všech ojetin v Čechách tvoří ty, které mají původ v ČR. Tady byly vozy původně zakoupeny. Naopak zásadně pokles počet ze zahraničí dovezených aut, a to o celých 12 % (celkem dovezeno 71 568 ks). Z toho můžeme dovozovat, že ceny, kvalita a sortiment nabídky ojetin už tolik nenutí české zákazníky „lovit“ v cizině.
Za kolik se nakupuje v průměru vozidlo z druhé ruky? Za 287 000 Kč, což je o 3 % levněji než před rokem, ovšem to je něčím vykoupeno. Konkrétně vyšším stářím nabízených kusů na průměrného 9,3 roku. To nelze považovat za pozitivní. Už proto, že i věk použitých vozů má vliv na celkové stáří českého vozového parku, který je až o polovinu vyšší než v nejlepších zemích na západ od nás.
Naopak pozitivní je informace, že se o něco snížil počet najetých kilometrů u průměrné ojetiny, a to o 3000 km na celkový počet 144 000 km. Stále ale jde o poměrně vysoký nájezd. Přes všechny zelené plány a negativní zobrazovaní vznětových motorů je nejvyšší zájem právě o diesely (tvoří 48,5 % ojetin).
Ukazuje se také, že se o něco snížil celkový zájem o ojeté vozy. Těch bylo za prvních 6 měsíců letoška nabídnuto o 2,9 % méně, a přesto čekaly na kupce v průměru o 2 dny déle než vloni, tedy 65 dnů.