V Německu se daří Octavii

Statistiky za prvních pět měsíců letošního roku, pokud jde o prodeje nových aut v Německu, znovu potvrdily – domácí a modernizované modely vždy táhnou.

To potvrzuje první místo v prodejích od ledna do května Volkswagenu Golf, který má jednoznačně nejvyšší tržní podíl, a to 4,5 %, s meziročním skokem + 70 %.

Důvod tohoto zájmu vidí odborníci v tom, že model prošel faceliftem, a tudíž se stal přitažlivějším pro kupující. I na dalších dvou místech jsou kusy od VW, a to z nejoblíbenější kategorie SUV: T-Roc a Tiguan.

Pro mladoboleslavskou automobilku je milou informací, že čtvrtým nejprodávanějším novým vozem na evropském největším trhu je Škoda Octavia s meziročním růstem + 13,4 %. Ovšem největším skokanem mezi patnácti nejprodávanějšími vozy v SRN je Opel Astra s + 195,8 %. Zároveň je ale na místě dodat, že tento model rostl tak trochu na úkor svého menšího bratříčka Opela Corsa, který bezmála o čtvrtinu snížil prodeje.