USA: Automobilky a pojišťovny jdou po řidičích

Ona bezohledná zásada společností, které mají na prvním místě zisk a na dalších dvou také zisk, velí – co můžeš zpeněžit, prodej.

Kde můžeš ušetřit, tam neplať. Přesně podle těchto „pravidel“ se chovaly ve Spojených státech jak automobilka General Motors, tak brokerské společnosti LexisNexis a Verisk, stejně jako pojišťovny. Oč šlo?

Automobilka GM, stejně jako to evidentně a zřejmě nezákonně dělají i další, shromažďovala informace o majitelích svých vozů. Ať šlo o délku trasy, jízdy po městě, o to, zda s překračováním povolené rychlosti, ostrým bržděním a podobně. Tolik první velký otazník? Proč takové informace automobilky vůbec zjišťují? Co s nimi chtějí dělat? Pro vývoj nových modelů jsou přece na nic.

Tady je odpověď. GM informace prodával brokerským společnostem jako LexisNexis nebo Verisk, a ty je obratem ruky nabízely pojišťovnám, které na jejich základě řidičům zvyšovaly pojistky. V jednom z takových případů, který skončil u soudu, navýšily motoristovi pojistku o 22 %. Jó – vydělávat se musí. Tímto způsobem?