Norský test: Žádný elektromobil nedržel slovo

Občas se dočtete od zastánců elektromobilů, že to s jejich dojezdem není zase tak špatné, jak se „elektroskeptici“ domnívají.

A už vůbec nelze hovořit o tak velkém dopadu nízkých teplot na jízdu. Co na to říct? Proč mluvit, stačí udělat test, jak to udělala Norská automobilová federace, když vyslala před nějakým měsícem na stejnou trať za stejných rychlostí celkem 23 elektrických vozů. Výsledek?

Ani jeden jediný elektromobil neujel tolik, kolik bylo deklarováno podle evropského cyklu WLTP, který má zohledňovat realitu. Kdo dopadl nejhůře? Volkswagen ID.7, který sice deklaruje dojezd 608 kilometrů, ale ve skutečnosti v testu, který se konal v Norsku v lednu za teplot od - 2 do -10 st. Celsia, ujel jen 414 kilometrů. Dodejme, že dojezd bezmála o 200 km kratší než udávaný, to je vskutku chabý výsledek.

Naopak nejlepší se ukázal být čínský vůz do zástrčky HiPhi Z, který měl papírově ujet 555 km, ale zvládl o 33 km méně, což je tedy ztráta 5,9 %.

Update cookies preferences