Autopiloty: Z tuctu je nejlepší od Fordu

Používání autopilotů je někdy označováno za začátek cesty, kdy z provozu „vypadnou“ nespolehliví řidiči a nahradí je elektronika,

která sníží počet nehod. Jak jsme na tom dnes, to se rozhodla zkontrolovat spotřebitelská organizace Consumer Reports při reálném testu celkem 12 vozů s autopiloty. Jak vše dopadlo?

Začněme od konce – vozy jako Honda, Hyundai a Kia nepříjemně překvapily, když se jejich systémy autonomního řízení poté, co upozornily řidiče, aby převzal řízení, vypnuly. Což znamená, že řidič v potížích, třeba zdravotních, který nemůže reagovat, je ponechán bez ochrany. Vůz pak vůbec nereaguje a může narazit, vyjet z cesty a podobně. Právě v takovém okamžiku bychom naopak očekávali, že „převezme řízení“ a plynule, bezpečně zastaví. Nikoliv.

Právě schopnost nahradit nereagujícího řidiče, byl jeden z pěti testů. První zněl: schopnost a výkon, druhou kategorií bylo udržování pozornosti řidiče, další snadnost ovládání a čtvrtou z pěti byla kontrola schopnosti informovat, že je možné systém autonomního řízení bezpečně použít. Samozřejmě, že neexistuje jediný vůz a jediný systém, který by ve všech kategoriích vyhrál. Nicméně mediálně známá Tesla se ocitla až na 7 místě. Naopak první obsadil systém Blue Cruis značky Ford. Na druhém pak Super Cruise od GM, určený pro vozy Chevrolet, Lincoln a další značky koncernu. Na třetí příčce se ocitl Driver Assistance od Mercedes-Benz. Od konce, tedy od 12. po 10. místo, to pak byly systémy od firem: Hyundai/Kia, Volvo/Polestar a Honda/Acura.

Update cookies preferences