Ať slyšíme cokoliv – pravda je jednoznačná.
Přechod na elektromobily, stejně jako zavedení očekávané normy Euro 7 musí zaplatit motoristé. A platí už teď. Že to zní poněkud nadneseně? Stačí se podívat na statistiku, či přesněji porovnat současné ceníky automobilek s těmi o rok staršími.
Konkrétně – Škoda Auto Mladá Boleslav letos zdražila své vozy v průměru o 50 175 Kč, přinejmenším to vyplývá z analýzy českého trhu společností EY. Nejvíce si připlatí budoucí majitelé modelů Octavia (asi o 100 000 Kč) a Kodiaq. V posledním případě vzhledem ke zrušení nejlevnější verze Ambition si nyní musí kupci připravit při nákupu Kodiaqu v základu o 300 000 Kč více.
Budeme-li hovořit o celém českém trhu, pak se meziročně zvedly ceny nových osobních vozů v průměru o 27 129 Kč. Vedle verzí na CNG nejvíce poskočily platby za diesely, nejméně za elektromobily. Nejvýše rostly částky za základní verze, nejméně za nejvyšší výbavu. Nejvíce růst cen zaznamenala společnost EY u aut nižší střední třídy.
K tomu se nedá nic dodat, než znovu zopakovat – máme-li povinnou elektrifikaci, musí za ni motoristé zaplatit.