EU a její úředníci, stejně jako europoslanci už několikrát potvrdili, že jejich „jednosměrné“ zaměření, jako například na elektromobilitu, představuje zkreslený pohled na věc.
To samé platí i pro jejich „boj“ proti emisím ze spalovacích motorů. Nic proti snaze o ozdravění ovzduší a péči o zdraví lidí především ve městech, jenže je tu mnohem větší „zabiják“ než pevné částice z výfuků automobilů se spalovacími motory – polétavé pevné částice z pneumatik, vozovek, brzd …
Pevné mikro částice jsou mimořádně nebezpečné pro zdraví člověka, protože se mohou prostřednictvím vdechování dostávat nejen do plic, ale dokonce až do krevního řečiště a tak do srdce. EU vyhlásilo svatou válku spalovacím motorům, ovšem podle odborníků existují zásadně větší „zabijáci“. Až 1000x více pevných mikro částic se dostane do vzduchu vinou odletujících částic z pneumatik. Konkrétně, na základě výzkumu odborníků v reálném provozu bylo zjištěno, že až 60 % všech emisí pevných částic velikosti do 2,5 mikrometru pochází ze zdrojů mimo spalovací motory. Pokud jde o větší částice do 10 mikrometrů, pak je to až 73 %.
Jak odborníci uvádějí, nejde totiž jen o odlétající mikro částečky pneumatik, ale i povrchu a špíny z vozovek, stejně jako částeček od brzd, i dalších částí automobilů. Co je podstatné, „jednosměrné“ zaměření EU na elektromobilitu tento problém jen posiluje, protože elektromobily jsou těžší, je to tedy větší tlak na pneumatiky a zvyšuje to množství odlétávajících mikro částeček do ovzduší.