Není žádným překvapením, že to nejdražší na automobilu do zásuvky jsou jeho akumulátory,
které představují 40 až 60 % ceny vozu. Nutnost vyměnit je by znamenalo výdej v hodnotě až půl milionu korun, a to by z ojetého auta udělalo naprosto neprodejný kus. Takže, kdo pomůže? Záruka?
První, co je v tomto směru na místě říct, je fakt, že s degradací akumulátorů elektromobilů to není tak špatné, jak se o tom hovoří. Například partnerský automotoklub ÚAMK, tedy německý ADAC, konstatuje, že za sedm let provozu a testování elektromobilu BMW i3 přišly jeho baterie o 14 % své kapacity. Obecně pak platí podle německého automotoklubu předpoklad, že 30 % kapacity je pryč po ujetí zhruba 200 tisíc kilometrů.
Oficiální garance výrobců elektromobilů hovoří o přibližně stejných číslech. Většinou o záruce na baterie po dobu 8 let a do 180 000 najetých kilometrů. Nicméně existují i rekordmani. Mercedes-Benz třídy V dává na elektrickou variantu 10letou záruku a ujetí čtvrt milionu kilometrů. A baterie Lexusu UX mají rovněž 10letou garanci, ale platnou až na 1 milion ujetých kilometrů.
Tak jednoduché vše ale není. Z kapacity baterií totiž „ořezává“ nabíjejí na rychlonabíjecích stanicích. Podmínky záruky automobilek většinou zmiňují, že se mají baterie nabíjet jen do 80 %. Je to ale na místě považovat za závazné? To není zcela zjevné. Podobně zkracuje „život“ akumulátorům také dlouhodobé stání s tak zvaným hlubokým podbitím. No a do třetice je tu ještě jeden háček. Tím je nezbytnost aktualizací softwaru, které považuje například Tesla za povinné. Jinak přijde majitel o záruku. U jiných výrobců to tak striktní není, zato oprava modulu elektromobilu není o nic levnější než oprava motoru klasického spalovacího vozu. O výměně baterií za nové už vůbec nemluvě. Ta může přijít až na půl milionu korun. Samozřejmě, že automobilky proto spěchají s uvedením do provozu svých středisek na regeneraci autobaterií pro elektromobily. Nicméně, ani znovu oživené akumulátory přirozeně nejsou zadarmo. Zkrátka, na to, jak si zachovat garanci na akumulátor elektromobilu si jeho majitelé musí dát dobrý pozor.