Musíme souhlasit s řadou, po pravdě je spíše v menšině, médií, která jsou velmi rozvážná ve vztahu k elektromobilům.
Odborníci ÚAMK jsou názoru, že auta do zásuvky budou mít zcela zjevně oprávnění zaujmout významnou pozici na trhu jestliže: nabídnou minimálně totéž co spalovací vozy (dojezd, rychlost tankování atd.) a budou maximálně za stejné peníze jako „ropáci“. Takže…
Ať je běžný motorista masírován evropskými i českými politiky jakkoliv, ať je propagace elektra jakkoliv masivní, ať jsou dotace, jaké chtějí, zákazy měst vůči vozům se spalovacími agregáty jakékoliv, dál vládnou trhu. Ještě přesněji, zájem o elektromobily rozhodně nepředstavuje významnější podíl a to dokonce, i pokud jde o nově zakoupené osobní automobily. Možná by si politici, ale bohužel i někteří výrobci aut měli pečlivě přečíst čísla. Jak známo – statistiky nelžou, to jen lidé je umějí překroutit. Tak tedy, co říkají?
V loňském roce bylo v EU prodáno celkem 10,5 milionu nových vozů. A teď to přijde: sice hovoříme o meziročním nárůstu prodejů elektra o 37 %, ale stále to představuje prodaných jen 1,5 milionu aut. Ano 1,5 milionu z celkem 10,5 milionu prodaných. Což je podle statistik asociace výrobců ACEA jasný vzkaz: 85,4 % nově prodaných osobních automobilů má spalovací motor. Ona auta si vybrali a koupili sami motoristé. Oni se rozhodli. Jak, je zcela zřejmé.