Nastartujete v tomto podzimním období vůz, jdete zavřít garáž a vidíte, že vaše auto udělalo „loužičku“? Co víc, z výfuku něco doslova teče?
V prvním případě se ještě není čeho obávat, v druhém, je na místě zpozornět. Co se děje?
Při spalování pohonných látek, a je jedno zda jde o benzin nebo naftu, nevzniká jen oxid uhličitý, ale i další spaliny, a také … Správně – voda. Zvláště pokud vůz musí trpět studené starty, začne vlhkost usazená ve výfukovém potrubí kondenzovat. V závislosti na vašem stylu jízdy a přesněji vinou okamžitého vypnutí motoru po jízdě vzniká při rychlém ochlazování další voda.
Jak se jí zbavit? Při akceleraci samozřejmě část vody vyteče, ale to není to správné řešení. Zvláště u moderních automobilů s poměrně složitým výfukovým systémem, a tudíž i s větším množstvím vody v něm, se jí zbavíme výhradně tím, že s autem jedeme. Tedy že zahřejeme výfuk delším provozem a voda se odpaří i v podobě bílé páry.
V případě, že vůz používáme výhradně na krátké městské trasy, zaděláváme si na problém v podobě rezivění výfuku, přičemž o tom vůbec nevíme, respektive „kvetení“ kovu vůbec nevidíme, protože se děje zevnitř. Tento proces je o to rychlejší, že nejde o čistou vodu, ale kontaminovanou emisemi, tedy nepoměrně agresivnější vůči okolním materiálům, včetně kovů.
Pozor na to, abyste rozpoznali kouř za vaším vozidlem. Jeden se rovná vypalování vody z výfuku, druhý pak může vzniknout tím, že se do válců při spalování dostává chladicí kapalina. Netěsnící hlavy válců, to je docela jiný problém a rozhodně ho kromě kouře rozpoznáte také propadem výkonu motoru.
Takže: nějaká ta „loužička“ pod autem nic neznamená, vytékající větší čůrek vody už ano.