Elektro? Češi a Slováci je nechtějí

Elektro? Češi a Slováci je nechtějí

Euro úředníci si mohou říkat, co chtějí. Ani „reklamní“ elektromobily na některých státních institucích nebo velké sliby a přání úřadů nic nezmění

na tom, že Česko elektřina neláká. V zemi, kde se trvale prodlužuje průměrný věk osobních automobilů už přes hranici 16 let, nelze očekávat, že podíl elektromobilů mezi nově prodanými vozy překročí doslova jednotky procent. O to víc, že kromě slibů o podpoře, například na rozdíl od přímých dotací v zemích jako je Německo, Francie nebo dokonce Rumunsko, na české motoristy nic při elektrifikaci nečeká.

Výsledek? Jestliže v celé EU v průměru za první čtvrtletí tvoří prodej nových elektro, z celkových prodejů osobních vozů, 12,1 procenta, pak v ČR je to 2,4 procenta. Jak se říká „hůř“ už je na tom v unii jen Slovensko. Naopak třeba Maďarsko je na tom 2 x lépe. Pokud jde o konkrétní značky, pak nejprodávanější vozy do zástrčky v ČR jsou: Tesla, Škoda, Volkswagen a Hyundai. 

A když se nebudeme srovnávat s „průměrem“, ale podíváme se na nejlepší, pak je daná situace ještě tristnější. Konkrétně – ve Švédsku je podíl elektra u nově registrovaných vozů 36 %, ve Finsku 31 %, v Dánsku 30 % ...

Že by za to mohli čeští motoristé? Nebo vládní politika? Asi společně s námi tipnete, že B je správně.