Není na místě se tvářit, že na západ od nás je svět plný vodíkových čerpacích stanic,
nicméně jsou země tímto směrem rozhodně dál než Česko. To právě nyní otevřelo vůbec první veřejnou stanici, kde motoristé mohou čerpat vodík do osobních aut. Je na pražském Barrandově a nese barvy Orlen-Benzina.
Právě tato společnost se chce stát dominantní na českém trhu v daném segmentu, když do roku 2030 by podle plánů ministerstva dopravy mělo vyrůst 40 takových čerpacích stanic, kam by mohlo zamířit až 50 tisíc vozů spalujících vodík. Pokud jde o počty stanic, z celkového čísla by jich na Orlen-Benzinu mělo do roku 2030 připadnout celkem 28. Ostatně po pražském slavnostním otevření by mělo následovat do několika měsíců další v Litvínově, kde bude také jeden ze dvou distribučních terminálů. Ovšem konečný plán hovoří o tom, že by vodíkové čerpací stanice měly stát každých zhruba 200 kilometrů na hlavních tazích.
Přitažlivost vodíku je v tom, že tankování tohoto paliva je cenově bezmála totožné se současnými fosilními palivy, ale přitom jde o zcela ekologicky čistý provoz. Proti elektrickému pohonu má jednu velkou výhodu – tankování proběhne během 3 až 5 minut. Jak dodávají odborníci ÚAMK, vodík je jednou z alternativ, které mohou dát motoristé z mnoha důvodů přednost před elektromobilitou. Proto je na místě vodíku věnovat maximální podporu.