Servis: Jak často tam míří „ropáci“ a elektro?

Servis: Jak často tam míří „ropáci“ a elektro?

Má se za to, a teoreticky to tak skutečně je, že elektromobily jsou konstrukčně jednodušší,

takže se jako zaklínadlo pro jejich volbu především ve firmách udává číslo 35 %. O tolik by měly být, podle výrobců aut do zástrčky, levnější opravy. Také prý jsou méně časté, kratší a levnější servisní zásahy. Je to tak?

Odpovědi na otázky hledala britská společnost Epyx spravující firemní flotily. V případě hatchbacků (najeto 40 až 48 tisíc km) elektromobily v průměru mířily na opravu 5,7 x na 3,2 dne a průměrný účet za servis činil 12 300 Kč. Spalovací verze od téže značky a téhož modelu pak jely v průměru do servisu 5 x, ale byly tam 4,5 dne a cena opravy byla v průměru 11 000 Kč.

U luxusních elektrických SUV byla čísla následující: 4,1 x do servisu na 3,4 dne za 18 000 Kč. Spalovací verze jely na opravu v průměru 4 x, na 4,9 dne za 27 000 Kč.

Pokud budeme používat fotbalovou mluvu – je to plichta, tedy 1 : 1. Jenže ne tak docela, jednak je tu ujištění, že firma sníží použitím elektromobilů náklady za servis o 35 %, a za druhé je tu fakt, že se počet servisní zásahů, jejich doba i cena oprav při najetí více než zhruba 70 000 km zásadně mění a elektromobily skokově „prohrávají“. Celkový zápas pak vyhrávají spalovací verze.    

Update cookies preferences