Známá pravda říká – do sněhu jsou užší pneumatiky lepší.
Znamená to, že tak máme v Čechách volit všichni? Ne tak docela. Ti žijící a jezdící v nadmořské výšce nad 500 metrů či více nad mořem, by užší pneumatiky měli považovat za horký tip na zimu. Proč?
No, protože jsou lepší na sněhu. Jejich bravurní disciplínou je rozjezd na sněhu. Vedou si lépe i v zasněžených zatáčkách a ne jinak je tomu při hustém dešti. Umí se lépe ubránit aquaplaningu. Potvrdily to testy ADAC, partnerského automotoklubu ÚAMK. Šlo o jízdní testy vozu na sněhu, mokru a suchu při použití celkem pěti rozdílných rozměrů (šíře) pneumatik Dunlop Winter Sport 5. Od nejužšího pláště 195/65 R15 po 225/40 R18.
Potvrdily se klady úzkých plášťů především na sněhu a mokru. Například v hlubší vodě ona úzká pneu začne ztrácet kontakt při rychlosti 80 km/h, široká už o 10 km/h dříve. Ovšem stejně tak se projevily i zápory užšího pláště v podobě horší brzdné dráhy na sněhu, ten široký má větší styčnou plochu. Jednoznačně si pak rozměr 225/40 R18 lépe vedl na suchu.
Právě tyto schopnosti obou krajních rozměrů jasně napovídají, pro koho je vhodnější osadit auto užšími a naopak širšími plášti. První jsou vhodnější pro ty pohybující se na horách, druhé naopak pro ty, kdo žijí ve městech a v níže položených místech. Takže – vybírejte podle vlastních potřeb.