Motoristé by měli pamatovat na to, že příprava vozu na zimní sezónu nezahrnuje jen přezutí letních pneumatik za ty zimní,
ale mnohem více kroků. Přitom nemluvíme jen o tom, že je na místě si už nachystat doma sprej na rozmrazování zámků dveří, do vnitřních kapes ve dveřích auta dát škrabku, v případě luxusních a sportovních vozů také myslet na výměnu oleje s jinou viskozitou atd.
Zároveň nezapomenout na zdánlivou drobnost – nalít do nádobky ostřikovače oken a případně i čelních světlometů nemrznoucí směs. Proč? Protože ta letní podle reálných testů autoritativních automobilových časopisů zamrzá zhruba od mínus 3 stupňů Celsia. Že to nevadí a v zahřátém motorovém prostoru po určité době jízdy vše roztaje a je zase v pořádku? Ani náhodou. V lepším případě budete zastavovat při každé příležitosti a otírat čelní okno. V horším budou neprůchodné nejen trubičky, ale i trysky ostřikovačů a v nejhorší verzi vše odnese čerpadlo, které bude řidič nutit nastříkat na okno směs, která je ovšem zamrzlá.
Takže? Včas a s dostatečným předstihem zpočátku přinejmenším dolít nádržku koncentrovanou nemrznoucí směsí a pak už lít do nádobky jen tu zimní. A to podle toho, co nám řeknou „rosničky“ večer v televizi při předpovědi počasí. Nejrozumnější je zakoupit tekutinu mrznoucí při velmi nízkých teplotách a pak ji adekvátně ředit. Než se nechat zaskočit ránem s nižšími teplotami než jsme se dozvěděli od „rosničky“. Ona vám čelní okno neumyje.