Konkrétní případy, kdy musel být havarovaný elektromobil, který začal hořet,
doslova utopen v nádrži po více než 24 hodin jsou dobře známy. Co s tím? Na řešení podle všeho přišli francouzští hasiči společně se značkou Renault.
V čem je tajemství toho, že nový systém nazvaný Fireman Access, dovolí uhasit hořící akumulátor elektromobilu doslova za pár minut? V prostém až triviálním řešení – dostat vodu hašení nikoliv k vnějšímu plášti baterií, ale dovnitř. Když totiž byť dlouhodobě chladíte baterie, stejně musí dojít k tomu, že musí uvnitř vyhořet. Naopak, když se voda dostane dovnitř, požár se zastaví bezmála ihned. Stačí k tomu speciální otvor s plastovou záslepkou, která se roztaví už na začátku požáru a následně je možné hasicí tekutinu právě tímto odkrytým otvorem dostat dovnitř.
Podle Renaultu je tento systém vhodný pro většinu z dnes běžně používaných lithium-iontových baterií. Kromě rychlosti zásahu je podstatná také zásadní úspora vody, která se díky tomuto řešení sníží z 11 000 litrů na 1300 litrů.