Čechy se rozhodně nemohou chlubit vysokým tempem zavádění elektromobilů,
přesto. Jezdí zde asi 14 000 vozidel do zásuvky. Mají nemalé těžkosti s dostatkem nabíjecích stanic, rostoucími cenami a další trable je čekají na konci cyklu životnosti autobaterií, která je u většiny automobilek stanovena na 8 let. Co potom?
Recyklace autobaterií je velkým otazníkem. Problémy by mohla vyřešit recyklační linka společnosti IBG Česko, která ji plánuje postavit v Kralupech nad Vltavou s kapacitou nejdříve 200 tun ročně a následně i více. Recyklace je zcela na místě, a pokud se i díky spolupráci firmy s univerzitou v Ústí nad Labem dokáže splnit předpoklad, a bude recyklace nad úrovní, kterou dosahuje Tesla (92% výtěžnost). Konkrétně by společnost IBG Česko vytěžila jak elektrolyt z baterií, tak 96 % kobaltu, 99 % mědi, 98 % lithia a 96 % niklu.