Je to podobné jako když restaurace získá nebo naopak ztratí michelinskou hvězdičku.
Důvod k rozpakům nebo k radosti. To první asi v danou chvíli zažívají bossové automobilek Opel a Renault. Jejich zlobivými dětmi jsou Opel Mokka a Renault Kangoo. Co provedly? Nezískaly očekávaných 5 hvězdiček, tedy nejvyšší známku při nárazových testech EuroNCAP.
Zvláště kriticky se vedení EuroNCAP vyjadřovalo k Opelu Mokka, který nedosáhl na pět hvězdiček ani v jedné z testovaných kategorií. Co se mu vyčítá? Absence středového airbagu, autonomních brzd, detekce nebezpečí srážky s cyklisty…Hovoří se o tom, že modelu chybí některé bezpečnostní systémy, které jsou už považovány za běžné. Podle nezávislého konsorcia je daný stav o to více zarážející, že původní model, ještě před spojením v koncern Stellantis, z roku 2012 patřil k absolutní špičce v kategorii malých vozů.
Renault Kangoo, přestože je na pomezí osobního a užitkového vozu, měl ve všech čtyřech oblastech lepší výsledky. Ochranu dospělých o 5 % lepší, dětí o 12 %, chodců o 9 % a kvalitu a množství asistenčních systémů o 8 % na vyšší úrovni. Nicméně na 5 hvězdiček to také nestačilo a hlavním důvodem byla opět absence středového airbagu, což znamenalo ztrátu bodů při nárazovém crash testu z boku.