Prevence bezpečnosti silničního provozu

Otočný simulátor
Požadavky: prostor 4,5x12m,energie 4kw,info váha 2,8t

Automobilový trenažér a cyklistický trenažér
Požadavky: prostor 7 x 5 m, energie 1 kW, normální zásuvka 220 V


Posuvný simulátor nárazu
O co se vlastně v případě tohoto zařízení jedná? Jako všechny chytré věci, je i simulátor nárazu ve své podstatě velmi jednoduchý. Je to tři a půl metru dlouhá nakloněná rovina, po které sjíždí dvousedadlový vozík o hmotnosti 300 kg představující kabinu osobního automobilu. Obě sedadla umístěná za sebou jsou vybavena tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy. Sklon i délka dráhy vozíku jsou vypočteny tak, aby se o dorazy zastavil rychlostí 12 km/h, což simuluje náraz ve skutečném automobilu do pevné překážky rychlostí 30 km/h. Rozdíl vzniká tím, že se vozík zastaví naráz, kdežto ve skutečném automobilu část energie pohltí jeho deformační zóny. Již na první pohled je jasné, že toto zařízení provozované ÚAMK velmi názorně demonstruje význam používání bezpečnostních pásů v automobilu a úzce souvisí s propagací bezpečnosti provozu na běžných komunikacích.
Mimo tento dlouholetý trend překvapivě nestojí ani několika násobný světový šampión Formule 1 Michael Schumacher. Již na konci devadesátých let minulého století propagoval ve spolupráci s představiteli mezinárodní automobilové federace (FIA) bezpečnostní kampaň „10 sekund pro život“, která zdůrazňovala kromě jiného i důležitost používání bezpečnostních pásů. Součástí této celoevropské kampaně byla i prezentace simulátoru nárazu – zmiňovaného zařízení demonstrujícího právě účinnost bezpečnostních pásů. Sám mistr světa mnohokrát na různých místech Evropy předváděl, jak důležité je být ve vozidle správně připoután. Jako součást celoevropské struktury automotoklubů a člen významných mezinárodních motoristických organizací se na kampani „10 sekund pro život“ samozřejmě podílel i ÚAMK. Kromě jiného také tím, že již v roce 1998 zajistil postavení prvního simulátoru nárazu v České republice. Ten od té doby absolvoval stovky akcí po celé republice i v zahraničí a stal se nedílnou součástí téměř všech rozsáhlejších prezentací souvisejících s bezpečností silničního provozu.
Požadavky: prostor 2x10m,energie 1.2kw,info váha 2,8t
LED velkoplošná obrazovka
Velká LED obrazovka na podvozku Mercedes Atego promítací plocha 3 x 5 m (požadavek na prostor 3 x 10 m na vlastní zařízení a prostor pro diváky, na elektrický příkon - buď třífázový 3 x 400 V / 16 A, průměrný příkon 3 kW, max. příkon do 10 kW, nebo trojice zásuvek 230V na oddělených fázích (max. fázový odběr cca 14 A, v případě nemožnosti zajištění elektrického připojení má zařízení vlastní zdroj elektřiny - elektrocentrálu).
Toto vysoce sofistikované a nákladné zařízení s obrovským zobrazovacím výkonem (ale také nutným velkým příkonem elektřiny) je možno použít i při přímém slunečním svitu, v noci, za jakéhokoliv počasí. Výkon zobrazení i reproduktorů je veliký a zařízení je schopno ozvučit velké prostory např. náměstí. Je zde možné využít mobilní kamery pro přímý přenos aktuálního dění mimo dosah obrazovky (např. přímý přenos vyhlašování vítězů, závodů, apod.).
