Rallye Revival odstartoval ministr dopravy M. Kupka

Přes 160 posádek z bezmála 15 zemí si užilo legendární soutěž

Víkend patřit 13. ročníku sportovně-společenské akce pro legendy motosportu a příznivce závodních a sportovních automobilů let minulých, tedy Rallye Praha Revival, která se konal za podpory ÚAMK. Na trať závodu odmávnutím praporku pustili první posádky ministr dopravy ČR Martin Kupka a prezident ÚAMK Oldřich Vaníček. Na start se sjelo více než 160 posádek z celé Evropy.

Ministr dopravy Martin Kupka pozdravil účastníky a ocenil, jakou tradici má tento závod připomínající jak úspěchy československého automobilového průmyslu, tak závodních jezdců. Popřál posádkám mnoho úspěchů na trati a pořadatelům poděkoval za udržování tradice pořádání závodu, který je přitažlivý nejen pro posádky z mnoha zemí, ale především pro diváky.

Vše začalo v pátek v pravé poledne, kdy se uskutečnil slavnostní start na Náměstí Jana Palacha před Rudolfinem v centru Prahy.

První na trať vyrazilo modré embéčko, jehož posádku tvořily jezdecké legendy. Ve voze s číslem 1, v modré Škodě 1000MB, byla slavná jezdecká dvojice Jozef Studenič a Milan Zapadlo. Možnost, užít si v závodním voze BMW 318 IS rallye revival nenechal například ujít ani jezdec Jiří Moskal se spolujezdcem Pavlem Záleským.

Za nimi pak v minutových intervalech vyjížděli z centra Prahy další podle startovní listiny. Šlo o posádky z celkem téměř 15 zemí, jako například Rakouska, Německa, Francie, Itálie, ale i Polska, Slovenska nebo Maďarska a Ukrajiny. Mezi posádkami tradičně nechyběli ani norští jezdci jako Svien Lund a Oddvar Moland ve voze Datsun 240. Doplňme, že nechyběla ani posádka ÚAMK se startovním číslem 85.

Mezi nám dobře známými vozy nechyběly například: Škoda 130 RS, polský Polonez 2000, německý Wartburg 353, Trabant 601, ruská Lada 2107, jugoslávská Zastava 1100 a další modely. Mezi zajímavé značky a jejich modely ve startovním poli patřily: Lotus Elan, Honda CRX, Lancia Beta, Triumph 2000, Mazda RX7, Renault 5 GTE a mnoho jiných.     

Z centra Prahy se závodníci dostali na tradiční prolog na závodišti ve Velké Chuchli, a poté se z radotínského Kart-centra vozy vydaly na první etapu, která je přes Show section na letišti v Panenském Týnci dovedla do Teplic na náměstí. Odtud se přesunuli všichni do hotelu Panorama.

Sobotní program divákům nabídl tři Show Section na Polygonu v Mostě. Další možností kde v sobotu shlédnout revivalová auta v akci, byl závod do vrchu Janov – Křižatky. Během spojovacích etap, které povedly v Krušných horách, často po úsecích, kde se jezdila slavná Rallye Sklo Union Teplice, se poprvé vydala soutěž i za hranice, a to do Saska.

V neděli zamířil celý peloton na rallykrosovou dráhu v Chabařovicích a odtud Českým středohořím na závěrečnou Show Section v Panenském Týnci. Po jejím absolvování už jen zbýval přejezd do Kart Centra v Radotíně v Praze, tedy do cíle celé rally. Právě tam také došlo k vyhlášení výsledků a předání pohárů nejlepším v jednotlivých vypsaných třídách.

Revivalová pohodová atmosféra vytvořila pro všechny příznivce motoristického sportu a fanoušky jeho historie krásný víkend. ÚAMK a promotér Eda Patera blahopřejí všem posádkám a děkují příznivcům motor sportu, kteří zaplnili náměstí Jana Palacha v Praze. 13. ročník je sice za námi, ale zároveň otevírá cestu k ještě úspěšnější nadcházející soutěži v roce 2025.