XII. ročník Rallye Praha Revival zná své vítěze

ÚAMK blahopřeje: XII. ročník Rallye Praha Revival zná své vítěze

Na start v pořadí již XII. ročníku Rallye Praha Revival se v pravé poledne v pátek 21. dubna na Palachova náměstí v Praze nakonec postavilo 158 posádek.

V neděli 23. dubna posádky dojely do cíle a tak jsou známy výsledky. Tuto mezinárodní sportovně-společenskou akci, které je setkáním legend automobilového závodního sportu, pořádá tradičně Ústřední automotoklub ČR společně s pobočným spolkem ÚAMK Sdružení českého autosportu. 

Posádky prožívaly hned dvě mimořádné chvíle. První byl slavnostní start na Palachova náměstí v Praze, za krásného počasí, s panoramatem Hradčan v pozadí a za velkého zájmu jak fandů motoristického sportu, tak návštěvníků našeho hlavního města. Pozornost přitahoval originální dakarský vůz LIAZ Tomáše Poura, který ho znovu vzkřísil k plné kráse, tak sportovní vozy let nedávných. Konkrétně deseti věkových kategorií od roku 1962 až po rok 1990. K těm nejstarším patřily jak sportovní vozy Škoda 1000 MB, tak Trabant 601, ale také třeba Ford Cortina nebo Wartburg 353 či VW Golf první generace. Naopak „nejmladším“ vozem byla Toyota Land Cruiser 80 nebo Ford Siera.

Samozřejmě, že na startu nechyběli ani zahraniční jezdci. Takže k vidění byly také: Fiat Polski 125 nebo Polonez 2000. Zcela přirozeně přilákaly pozornost také závodní automobily jako: Alfa Romeo GTV V6, Datsun 240Z, Toyota Corolla WRC a Celica 165, Triumph 2,5 PI, Lancia Beta, Porsche 911 anebo Ford Capri a další zajímavé kusy. Za jejich volanty usedli bývalí závodní jezdci jako Jozef Studenič ze Slovenska, Svein Lund a Oddvar Moland z Nizozemska. Na trať Rallye Praha Revival, který se konal ve dnech 21. až 23. dubna vyrazily posádky z celkem 10 zemí Evropy.

Absolvovaly přes 600 kilometrů, včetně 11 uzavřených měřených úseků v různých terénech a na různých površích, aby byly uspokojeny závodnické geny a pudy motoristických legend. Jednalo se například o tradiční prolog akce na závodišti ve Velké Chuchli, nebo závod do vrchu mezi Komořany a Točnou, či jízda na okruhu na Výstavišti v Českých Budějovicích. Po celý zbytek trasy však musely posádky dodržovat dopravní předpisy a „závodění“ (překročení povolené rychlosti) bylo tvrdě pokutováno trestnými body. Trasa Rallye Praha Revival vedla netradičně do Jižních Čech a cílem se stalo radotínské Kart-centru.

První vozy se tam objevily v neděli po 14 hodině hodin. Právě zde pak došlo v podvečer k vyhlášení výsledků a předání pohárů nejlepším v jednotlivých vypsaných třídách. Celkem se jednalo o 10 tříd, a když uvedeme jen některé z nich, pak ze svých výsledků se radovaly například posádky: J. Polák-V. Polák (Wartburg 353), M. Tomek-D. Tomek (Honda Civic), V. Fišera – J. Fišerová (VW Golf), T. Vavřinec – J. Nový (BMW 325) nebo J. Mikulka – D. Mikulka (Wartburg 312) a další.

Prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček, v minulosti aktivní automobilový závodník, ocenil úroveň této sportovně-společenské akce: „Dvanáctý ročník této významné a mezi závodními legendami velmi oblíbené mezinárodní akce byl lákavým automobilovým závodem jak pro jezdce samotné, tak i diváky. Zároveň také příjemným setkáním s krásnými automobily a slavnými závodními jmény. Těm, kdo dosáhli na vítězství, blahopřejeme, a všichni se budeme těšit na další ročník.“

To je také přáním pořadatele – Ústředního automotoklubu ČR společně s pobočným spolkem ÚAMK Sdružení českého autosportu: setkat se znovu za rok.