Stejně jako se oprávněně hovoří o metle jménem alkohol za volantem, nejčastější příčině všech dopravních nehod – nevěnování se plně řízení, patří do trojice největších prohřešků také jízda vyšší než povolenou rychlostí.
Střípky
Obecně se říká, že pořízení SUV je dobrá koupě. Je to ale skutečně tak?
Když řeknete A, je na místě dodat také B.
V Nizozemsku zakoupil motorista v roce 2018 Jaguar I-Pace u kterého automobilka deklarovala dojezd 470 km.
Odpověď na podstatnou otázku, která by měla předcházet koupi elektromobilu, byť toho „nejlevnějšího“, není radostná ani pro největší fandy vozidel do elektrické zásuvky. Proč? Protože samotní výrobci hovoří v drtivé většině o garanci životnosti akumulátorů 8 let. Ještě skromnější je pak maximální nájezd – kolem 150 tisíc kilometrů. To se výrobci jen tak jistí?
Jak ukazuje studie společnosti Recurrent Auto, která celkem získala data o 12 500 vozech americké značky Tesla, degradace baterií je rychlá. Nehledě na způsob dobíjení a typ Modelu 3 nebo Y, je kapacita baterie po 5,5 letech na úrovni asi 88 % a za okamžik „zkázy“ se počítá 70% kapacita akumulátoru. Takže? Je téměř jisté, že deseti let provozu na původní baterii vozy jen těžko dosáhnou. Co bude následovat? Jejich výměna za cenu, která nedává smysl? Vrakoviště?