Za tři měsíce své práce se INSID, tedy nově vzniklá česká Inspekce silniční dopravy, může pochlubit kontrolami 4 726 nákladní vozidel
a autobusů, přičemž každý čtvrtý z těchto vozů se dopustil nějakého přestupku.
Ty nejčastější prohřešky jsou dva – nedodržování povinného odpočinku řidičů a druhým je přetěžování vozidla nad limit stanovený výrobcem, provozovatelem nebo předpisy. Zásadní je také podrobování nákladních vozů, dodávek a autobusů technickým kontrolám, a to přímo na místě.
Výsledkem kromě pokut a kaucí v celkové výši 15,1 milionu za tři měsíce, byl také fakt, že ve 244 případech byla zakázána další jízda daného vozu. Ať už kvůli přetížení nebo nadměrným rozměrům nákladu, či z jiných příčin.
Za hlavní přínos INSID považují odborníci z ÚAMK fakt, že přestupky jsou řešeny na místě, okamžitě, nikoliv jako v minulosti vinou bezzubé legislativy, po odjezdu například přetíženého kamionu za české hranice.