Elektromobily: Jak rychle se nabijí?

Všichni ono přísloví známe – sliby, chyby. Ve světě automobilového marketingu tato slova platí jak by smet, a v případě elektromobilů dokonce dvojnásob. Proč?

Protože výrobci slibují kde co, od dlouhého dojezdu, až po rychlé nabíjení. Jak to v druhém případě ve skutečnosti vypadá?

Jasnou a jednoznačnou odpověď na to dala redakce britského Auto Expressu, když vzala deset elektromobilů a postavila je na jedné stanici s deseti stojany, aby se ukázalo, jak rychle se kapacita baterií zvedne z 20 na 80 %. Dále pak, jak se zvýšilo nabití z 80 na 100 %. Nabíjecí stanice nabízela maximální výkon až 350 kW.

Konečný výsledek? První příčku obsadilo Porsche Taycan (15 minut nabíjení), dobře si vedly: VW ID.7 (21 minut) a Ford Capri (20 minut). Poslední jmenovaný byl pak rekordmanem v nabití z 80 na 100 %, a to za pouhých 15 minut. Pochvalu za solidní výkon si zaslouží i Kia EV3 (27 minut) a Toyota bZ4X (26 minut).

Na opačném konci tabulky pak se ocitly: Peugeot E-3008 (38 minut) a Citroën ë-C3 (34 minut). Především francouzský lev, se s úkolem moc dobře poprat neuměl. Vždyť na zvýšení kapacity z 80 na 100 % potřeboval 74 minut, tedy zhruba o hodinu více než Ford Capri.

Update cookies preferences