Malé a mini znovu ožívají

Ještě za minulé dekády to vypadalo, že mini a malé vozy v Evropě vymřou, protože Evropané mají dost peněz na to, aby jejich nákupy druhého vozu do rodiny ..

začínaly v kategorii nižší střední třídy, tedy u tehdy nejprodávanějšího vozu Starého kontinentu – VW Golf. Jenže ouha, teď se ukazuje, že dobré časy jsou pryč, a tak se mladí či naopak starší motoristé poohlížejí po malých a levnějších vozech.

Kategorie mini a malých vozů tak znovu ožívá a díky tomu, že i tito mrňousové narostli, se leckdy stanou i jediným rodinným vozidlem. Které konkrétní modely považují odborníci za nejlepší? Na to se pokusil dát odpověď britský motoristický magazín Auto Express. A jeho verdikt? Na trůn malých vozů dosadil Fiat Grande Pandu. Italská novinka po elektrickém přešlapování, měla být výhradně elektromobilem, našla cestu zpět ke spalovacímu motoru, a rázem se zájem zásadně zvýšil. Když k tomu připočteme fakt, že jde vlastně o jakýsi městský crossover, není se co divit. Fiat prostě malá auta vždy uměl.

Největším konkurentem je podle britských odborníků Kia Picanto, která s motorem 1,2 litru s touhle „nákupní taškou“ umí držet rychlé tempo i mimo město. Renault podle všeho udělal dobře, když se postil do reinkarnace modelu Renault 5, i když jde o elektromobil (Renault 5 E-Tech). Je nabízen i v ostré verzi, kdy si to může rozdat s ostrými hatchbacky. Na čtvrté pozici je Citroën ë-C3 nabízející dostatečný prostor, stejně jako přitažlivější verzi bez onoho ë přídomku, tedy se spalovacím motorem. Na páté příčce je pak zavedený Hyundai i10 s dobrými jízdními vlastnostmi.

Na zbývajících pozicích až do 10. místa najdete jak dvojici čínských vozů – Leapmotor T03 a MG 3, tak populární Toyotu Aygo i francouzské Clio a na poslední příčce levnou Dacii Sandero. Škodu Fabii budete zřejmě vzhledem k ceně hledat v top ten marně.           

Update cookies preferences