Konkrétně, v Dánsku je zcela běžné, že pro statistické a další účely se koná každoroční, přesněji zimní, sčítání nikoliv lidí, ale vozů na zimních nebo letních pneumatikách. Tyto údaje, které zajišťují jak úřady, tak dovozci pneumatik a další organizace totiž mnohé napoví.
V případě Dánska, ale podle namátkových kontrol ÚAMK i v Česku, přibývá především ve velkých městech motoristů, kteří používají buď celoroční pneumatiky, nebo letní pláště i v zimě. V roce 2023 bylo evidováno při průzkumu 281 000 aut s letními plášti v zimě. Vloni to už bylo 316 000 případů a tato tendenci pokračuje.
Důvodem je fakt, že ve velkých městech je úklid silnic od sněhu a námrazy natolik běžný, že se jen málo kdy vyskytne ona situace se souvislou vrstvou sněhu, ledu nebo náledím. Tedy okamžik, kdy ze zákona musíte mít nazuty zimní pláště. Zároveň těmto „nepřezouvačům“ hraje do karet i pomalé, nicméně oteplování nejen v jižní, ale i ve střední Evropě. Přehlížet nelze ani finanční zátěž spojenou s nákupem a přezouváním zimního obutí.
Samozřejmě, že po značnou část zimy mohou motoristé vystačit i s letními plášti, nicméně stačí silnější příchod zimy a nebezpečných situací rázem na silnicích přibývá. I proto například v Německu od letošního roku platí, že za zimní jsou považovány ty celoroční pláště, které jsou výrobci nabízeny s výraznými zimními vlastnostmi a jsou označeny na bočnicích třemi horskými vrcholky. Není také žádným tajemstvím, že právě u našich německých sousedů, ale i v dalších zemích se zvažuje varianta povinného používání zimních plášťů v určitém období. Nikoliv jen při nasněžení, či mrznutí.