Bezmála na dvacet let se na některých rakouských dálnicích zabydlely tak zvané IGL zóny, kde byla omezena rychlost pro vozy se spalovacími motory na 100 km/h. Pro české motoristy je především rozhodující dálnice A9 směřující do slovinského Mariboru. Tedy přesně na jedné z hlavních tras každoročního letního putování českých motoristů k Jadranu.
Jelikož v letošním roce hovoří chorvatské zastoupení turistického ruchu v ČR zatím o 16 % meziročním nárůstu zájmu českých cestovatelů, je každá změna umožňující plynulejší a rychlejší cestování směrem k Jadranu důležitá. K takovým bude patřit i zrušení IGL zón na dálnicích ve Štýrsku. V této spolkové zemi má jít o úseky o celkové délce zhruba 95 kilometrů. Na nich, je v rámci ochrany okolních obytných aglomerací proti emisím a mikročásticím, pro vozy se spalovacími motory stanovena maximální rychlost 100 km/h, což hlídá dlouhá řada měřících zařízení. Tak je tomu například při obchvatu Salzburgu i dalších měst. Jedinou výjimkou byly elektromobily, které mohly pokračovat i v těchto úsecích s dopravní značkou omezující rychlost, dále dálniční stotřicítkou.
V této letní sezóně by ona obvyklá dálniční rychlost měla platit i pro „ropáky“ spalující fosilní paliva. Odborníci ÚAMK ještě tento fakt ověří přímo na místě nyní na začátku června, tedy před hlavní turistickou sezónou.