Rakousko: IGL zóny ve Štýrsku padly

Bezmála na dvacet let se na některých rakouských dálnicích zabydlely tak zvané IGL zóny, kde byla omezena rychlost pro vozy se spalovacími motory na 100 km/h. Pro české motoristy je především rozhodující dálnice A9 směřující do slovinského Mariboru. Tedy přesně na jedné z hlavních tras každoročního letního putování českých motoristů k Jadranu.

Jelikož v letošním roce hovoří chorvatské zastoupení turistického ruchu v ČR zatím o 16 % meziročním nárůstu zájmu českých cestovatelů, je každá změna umožňující plynulejší a rychlejší cestování směrem k Jadranu důležitá. K takovým bude patřit i zrušení IGL zón na dálnicích ve Štýrsku. V této spolkové zemi má jít o úseky o celkové délce zhruba 95 kilometrů. Na nich, je v rámci ochrany okolních obytných aglomerací proti emisím a mikročásticím, pro vozy se spalovacími motory stanovena maximální rychlost 100 km/h, což hlídá dlouhá řada měřících zařízení. Tak je tomu například při obchvatu Salzburgu i dalších měst. Jedinou výjimkou byly elektromobily, které mohly pokračovat i v těchto úsecích s dopravní značkou omezující rychlost, dále dálniční stotřicítkou.

V této letní sezóně by ona obvyklá dálniční rychlost měla platit i pro „ropáky“ spalující fosilní paliva. Odborníci ÚAMK ještě tento fakt ověří přímo na místě nyní na začátku června, tedy před hlavní turistickou sezónou.       

Update cookies preferences