Dost možná, že největším překvapením pro běžného motoristu je to, kterou značku a její modely označil německý automotoklub ADAC
za nejčastěji poruchové, na základě výjezdů svých žlutých andělů. Které vozy zůstaly vloni stát s poruchou na německých silnicích? Z desítky modelů, které takto skončily, byly čtyři Toyoty.
Celkem německý automotoklub, který je partnerem ÚAMK, hodnotil 159 modelů zhruba 20 automobilových výrobců. Vycházelo se ze statistiky 3,6 milionu nahlášených poruch, k nimž technici německého automotoklubu v roce 2024 vyjížděli. Pokud jde o spolehlivost, podle značek, v top ten měli dvojí zastoupení: BMW, Audi, VW a Tesla. Ty doplňoval ještě Mercedes-Benz s jedním vozem.
Tak zvaně na opačném konci tabulky, tedy za vozy s častými poruchami, ADAC označil hned 4 x značku Toyota, 2 x Ford, a po jednom voze: Opel, Hyundai, Škoda a Mitsubishi. Pokud jde o českou automobilku, pak za model s častými případy poruch byla označena Octavia.
Jde-li o typy poruch, pak na prvním místě je problém startovacího akumulátoru, dále vady motoru a elektroniky a na třetím místě poruchy startéru, alternátoru a také osvětlení.