V daném konstatování v titulku je zakleto to podstatné – otázka.
A o kolik by měla být čínská auta levnější, aby se pro ně evropský kupec rozhodl a dal jim přednost před obdobným vozem třeba ze Starého kontinentu?
Průzkum, který provedla společnost Escalent, přináší základní fakt. Bezmála tři čtvrtiny, konkrétně 72 % dotázaných, bylo jednoznačně názoru, že čínské vozy v každém případě musí být levnější než ta ostatní, které jsou na evropském trhu. Z toho plyne základní informace pro prodejce automobilů z této části Asie. Zákazníky na prvním místě přitahuje cena.
No a nyní to další velmi podstatné zní – o kolik levnější by čínské modely měly být? Zhruba 10 % respondentů se vyjádřilo, že by stačilo, kdyby cena byla asi o 10 % levnější. To více než třetina, tedy 33 % si představuje slevu v rozmezí 11 až 20 %. Bezmála stejně početná je i skupina (27 % dotázaných), považující za optimální cenu nižší o 21 až 30 %.
Jednoduchá aritmetika nám napovídá, že 60 % motoristů se spokojí se slevou okolo 20 % a je ochotno sáhnout po čínském nikoliv evropském, japonském, korejské nebo americkém automobilu.