Pro motoristu asi není nic nepříjemnějšího a konec konců potupnějšího,
než že zůstane stát na cestě a bezmocně musí čekat na pomoc žlutých andělů. Takovou asistenční službu nabízí jak ÚAMK, tak i partnerský německý automotoklub ADAC. Odborníci obou automotoklubů se shodují v tom, že nejčastěji vyjíždějí k vozidlům, které mají problémy s akumulátorem, nemají palivo, mají poškozenou pneumatiku … Takové situace se pravidelně opakují, ale do hry vstupují i nové problémy – nepojízdné elektromobily.
Jak ukazují fakta ADAC, jejich žlutí andělé vyrážejí denně k 10 000 odstavených a nepojízdných aut. To znamená, že v loňském roce měli na své kontě celkem 3,6 milionu zásahů. Což hovoří o meziročním nárůstu o 2,6 %. To se ještě nezdá jako zásadní obrat. Je tu ale jedna kategorie vozidel, kde ke strmému nárůstu problémů došlo. Řeč je o elektromobilech.
Žlutí andělé museli meziročně vyjíždět k enormnímu počtu problémů elektromobilů s akumulátory. Počet těchto poruch a nutností zásahu odborníků ADAC vrostl vloni proti předchozímu roku o neuvěřitelných 46 %. To jasně ukazuje na to, jak se s přibývajícími roky, byť za minimálního „stáří“ elektromobilů, vrší jejich problémy. A to především s nabíjením, které není schopno nejen zajistit uváděné dojezdy, ale především se ukazuje, že baterie mnohem rychleji degradují, než se čekalo.