Je zcela přirozené, že se česká scéna prodeje automobilů neobejde bez velmi významného podílu ojetin.
Což se v té nebo jiné míře v současnosti týká i ojetých elektromobilů. Nicméně pokud budeme hovořit o velkých českých autobazarech, jejich podíl je vskutku malý a zvyšuje se, pokud jde o kusy, jen pomalu.
Konkrétním příkladem může být Aures Holdings, který provozuje autobazary AAA Auto. Za loňský rok prodal v ČR celkem 696 elektromobilů. Jak vysoké, či vlastně poměrně nízké číslo to je, vyplývá z porovnání s počtem prodaných hybridů – ty našly vloni bezmála 5000 nových majitelů. V poměru k celkovým prodejům ojetých vozů je pak podíl prodaných elektro ojetin lehce nad 1 %.
Ještě zásadnější přístup vidíme u dalšího velkého hráče na českém trhu s použitými vozy, a to je Auto Esa. Jak vyplývá z jejich údajů, už v roce 2023 klesl meziročně zájem o ojeté elektromobily zhruba o 50 % a v roce 2024 se autobazar spíše snažil vyprodat své zásoby, aby s výkupem a prodejem aut do zásuvky zcela přestal, přesto že z Německa je možné získat dostatek vozidel, která si Němci nakoupili za pomoci státní dotace, a nyní se jich zbavují. Jiná je situace u hybridů.
Mezi nejprodávanější ojeté elektro vozy z českých patří Enyaq, ze zahraničních Nissan Leaf, Tesla Model 3 a Hyundai Kona nebo BMW i3 a VW e-Golf.