Základní informace říká – když poměříte životnost auta s jeho cenou, vyjde vám, že do první patnáctky se nedostane ani jeden elektromobil a jen jediný hybrid.
O čem to vypovídá? Chcete-li „držák“, rozhodně se neohlížejte po modelech do zásuvky.
Kdo si může dovolit tohle tvrdit? Ten, kdo analyzoval prodeje celkem 368 milionů ojetin posledních let, což je americká společnost iSeeCars. K tomu přidala průměrné ceny 3,8 milionu nových aut za druhého půl roku 2024. To, aby bylo zjevné, o kolik se snížila cena každé ojetiny, či opačně, kdo si drží dobré peníze a kdo nabízí nejdelší životnost za přijatelnou částku.
Protože jde o americké srovnání, je na místě pro Evropu vynechat velké pick-upy a americké verze. Pak nám vyjde, že vítězem je Honda Civic 11. generace. Její dlouhověkost při dobré ceně odhadli experti na 13,7 roku. Následoval další Japonec, a to Toyota Corolla s 11,6 roky a na třetí pozici je Mazda 3 v provedení hatchback. Ta se sice chlubí dlouhověkostí 14,1 roku, ale stříbrnou příčku jí sebrala vyšší cena. Do první pětice se ještě dostaly: Honda Accord a Subaru Impreza.
A světe div se, či opačně – nediv se, ani v první desítce, ani v první patnáctce není jiné, než asijské auto. Kde je evropská kvalita? Pryč.