Není to až ta výjimečný případ, že dojde u řidiče při jízdě k zástavě srdce.
Případ, o kterém víme, skončil dost nehezkou havárií, vyjetím vozidla s řidičem s infarktem do protisměru a srážkou s protijedoucím vozidlem. Můžeme pokrčit rameny a říct, že něco takového se skutečně může stát a asi nejhůře to dopadne na dálnici při vysoké rychlosti. Nemusí. Auto, respektive jeho elektronický systém může nahradit zachránce. Jak?
Jde o konkrétní asistenční systém, který může ve vozidlech s polo autonomním řízením druhého stupně, zachránit dotyčnému motoristovi život. Například ve vozech Volkswagen může být za příplatek nainstalován tak zvaný Travel Assist.
V prvním kroku podobné situace jako by zjišťuje, zda jde skutečně o něco vážného a nejen o mikrospánek, takže se snaží motoristu přivést znovu k řízení zvukem, cukavým přibrzďováním a taháním za bezpečnostní pás. Když je vše bez odezvy, zamíří díky částečnému autonomnímu řízení do odstavného pruhu, přičemž dává rozsvícenými všemi směrovými světly a troubením najevo všem ostatním na silnici či dálnici, že řidič není v pořádku. Auto zastaví a e-call systém oznámí, s udáním polohy, danou situaci záchranářům.
Takto vybavený automobil bez obav můžete postavit na roveň lékaře, který přijede k odstavenému vozu. Jeden i druhý jsou zachránci.