Autonomní řízení si pomalu probojovává místo na evropské silnice.
Například Mercedes-Benz má reálně od roku 2022 povoleno používat tuto funkci kromě jednoznačně vymezených silnic také v americké Kalifornii a třeba v Nevadě. Ovšem systém Drive Pilot si donedávna troufal jen na rychlost 60 km/h.
Od konce září získal automobilový výrobce souhlas a bude moci v pravém pruhu některých dálnic, stejně jako na stanovených silnicích I. třídy jezdit až do rychlosti 95 km/h. A řidič? Může si mezi tím hrát hry na palubním počítači. Pravda nic z toho není „zdarma“. Jednak jsou autonomním řízením vybaveny jen nejdražší modely třídy S a EQS. Dále, za rozšíření programu, tedy zvýšení rychlosti při autonomním řízení o oněch 35 km/h si majitelé těchto vozů připlatí. Vlastníci řady S zhruba 6 tisíc euro a elektro vozu EQS dokonce bezmála 9 tisíc euro. Mercedes si věří, že vše bude OK. Nicméně raději by své modely při přepnutí do samo řiditelného módu chtěl „označit“. Jaksi pro jistotu přidat speciální tyrkysové světlo, které by ostatním na silnici říkalo – pozor, tohle auto nikdo neřídí.