V dobrých časech vysel nad vozy kategorie B, tedy malými auty velký otazník.
Jedna automobilka za druhou vyškrtávala ze svého seznamu právě malé vozy. Důvodů bylo hned několik – tou nejzásadnější byl fakt, že Evropané obecně měli dostatek prostředků, takže nebyl důvodem tyto nízko ziskové modely nabízet. Druhým vážným důvodem bylo, že požadavky na bezpečnost dopravy ze strany EU postupně dosáhly takové úrovně, že by se malé vozy producentům vyplatily ještě méně. Zkrátka, nad malými vozy už společnosti lámaly hůl. Jenže …
Situace se zásadně změnila, a z tak zvaného „ošklivého káčátka“, které podle původních předpokladů budou chtít zákazníci jen mimo Evropu, je dnes nejprodávanější auto roku v Evropě. A oním králem prodejů je Dacia Sandero kombinující dostatečnou velikost kabiny s nízkou cenou. Znamená to ale, že je podle odborníků tím nejlepším malým vozem?
Pokud budeme soudit podle britského automobilového časopisu Auto Express je to trochu jinak. Za nejlepšího “prcka“ považují odborní redaktoři nový Citroën C3. Světe div se, na druhé pozici už je Číňan. Tedy automobilka MG a její model MG3. Na třetí příčce je Mini Cooper. No, a na čtvrté je král prodejů Dacia Sandero. První pětici pak uzavírá Škoda Fabia.
Ještě přidejme jednu informaci – Peugeot 208, o němž se mnohdy hovořilo jako o nejhezčím malém autě, mimořádně designově povedeném, tak tento malý lvíček je až na desáté pozici. Zkrátka člověk míní a zákazníci mění.