Pokud budeme vycházet z celoevropského průzkumu, pak průměrný český motorista najede ročně 19 155 kilometrů.
Takže by při průměrnému věku osobních vozů v ČR okolo 16 let, stačilo, kdyby vůz vydržel najet tak 200 až 250 tisíc kilometrů. To bychom mohli v Čechách považovat za vysněnou metu životnosti auta. Jenže Amerika, to je jiný svět.
Podle studie společnosti iSeeCars jsou za skutečné „držáky“ považovány za velkou louží vozy, které mohou bez zásadních oprav najet 400 000 kilometrů a více. Aby se zjistilo, které že modely patří do dané skupiny „držáků“, vyšla studie z dat o prodeji ojetých vozů s nájezdem od 400 000 kilometrů výše. Přitom byla data posbírána z celkem 402 milionů prodejů a pře prodejů osobních automobilů.
Neudiví, že na samé špici jsou vozy značek: Toyota, Honda, RAM, GMC a Chevrolet. Pokud jde o konkrétní modely, ty situaci ještě více osvětlí, protože i u japonských vozidel jde o velké SUV nebo pick-upy. Konkrétně. Pravděpodobnost, že velká Toyota Tundra zvládne ujet 400 000 km je podle dané studie 36,6%. U Toyoty Sequoia je jen o půl procenta nižší. Poté následují Toyoty 4Runner, Tacoma a Highlander Hybrid. To je tedy první pětice. Pro nás známější je asi Lexus GX na 9. místě, Honda Accord na 14. a Honda CR-V na 20. příčce.
A kdeže jsou prestižní německé automobilky? Do první třicítky se nedostal jediný model.