Bariérami na úspěšné Číňany?

Přinejmenším k tomu vyzývá Elon Musk, který na konci loňského roku zjistil, že byl sesazen z trůnu největšího světového výrobce elektromobilů.

V posledním čtvrtletí roku 2023 se totiž nejprodávanější značkou elektromobilů na světě nestala Tesla, jak tomu bylo do té doby, ale čínský BYD. No a rok 2024 ukazuje podobnou prognózu.

Ani výrazné zlevňování, které Tesla podstoupila, nezastavilo čínské tsunami vozů do zástrčky. Takže? Jedinou cestu už E. Musk nevidí v ekonomickém soupeření, ale v tom zavést obchodní bariéry na čínské automobily. Něco podobného požadují i evropské automobilky, a první krok tímto směrem už udělala například Francie.

Zatím poslední kartou, kterou chce Tesla vytáhnout, je malý elektromobil za v přepočtu asi 600 tisíc korun, který prozatím jako projekt nese označení Sekvoj. Bude to stačit?

Update cookies preferences