Slovenská obchodní inspekce v průběhu loňského léta zkontrolovala celkem 50 autobazarů se zaměřením na identifikování vozů se stočenými kilometry.
Tady si dovolíme vyslovit názor odborníků ÚAMK – není tohle inspirace i pro české kontrolní orgány? Vždyť kvalifikované odhady v ČR hovoří o zhruba 45-47 % případů prodejů ojetin s nezákonnými zásahy do palubního počítače a úpravami najetých kilometrů.
Nyní se vraťme k tomu, co ukázaly kontroly SOI u našich východních sousedů. Z oněch 50 autobazarů byly nedostatky zjištěny v 8 z nich, tedy v 16 %. Podrobeno profesionální kontrole bylo celkem 245 vozidel, tedy o 76 více než při obdobné akci v roce 2020.
Přestože znějí fakta o kontrolách pro české uši poměrně uspokojivě, stále je realitou, že průměrně je při nezákonných úpravách stočeno 47 000 km. Ovšem „rekordmanem“ byl automobil s vylepšeným nájezdem o 110 123 km. Nejčastěji se zásahy týkaly značek: Citroën, Mazda, Mercedes, Peugeot, Renault, Škoda a VW (uvedeno podle abecedy nikoliv podle počtu negativních nálezů).