Kterak přijít o 70,3 % hodnoty vozu

Obecně se říká, že pořízení SUV je dobrá koupě. Je to ale skutečně tak?

Samozřejmě, jsou mezi nimi značné rozdíly, ať už hovoříme o elektromobilech a naopak o spalovacích verzích, o luxusních anebo běžně prodávaných, obřích či naopak kompaktní třídy. A nejen to určuje, jak rychle konkrétní SUV ztrácí hodnotu. Víte kolik procent z původní hodnoty za 3 roky ježdění a najetí jen 50 000 km může vaše SUV ztratit? Až 70,3 %.

K tomuto výsledku došla redakce britské médium WhatCar? Samozřejmě, že ztráta uváděná v procenta až tolik nepřesvědčí, a tolik tak zvaně nebolí. Ale co peníze? Představte si, že za ony 3 roky po najetí půl stovky tisíc kilometrů přijdete o půl milionu, ale třeba také o více než 2,5 milionu korun. Taková může být realita, pokud sáhnete po jednom z následujících SUV, které koupíte jako nové, a po oné době a najetých kilometrech ho budete chtít prodat.

Tak tedy, z desítky těch nejhorších ještě nejlépe dopadl Opel Crossland 1,2 Turbo 130 Ultimate AT. Tento vůz podle britských odborníků WhatCar? přišel o 58,4 své původní hodnoty. Následovaly modely, které na našich silnicích až tak často nevidíme: Jeep Compass a Lexus UX. To BMW X6 M Competition připraví majitele o 60,2 %, tedy o zhruba o 2 miliony korun. Ještě hůř je na tom naopak cenově dostupný Citroën ë-C4 54 kWh. Asi ani neudiví ztráta 62,2 %, protože hovoříme o elektromobilu. Velmi podobně je na tom dvojče Peugeot e-2008. Na čtvrté nejhorší pozici je Maserati Levante V8 Trofeo. Opět nic udivujícího, luxus s osmiválcem přichází o svoji hodnotu velmi rychle.  

Pokud jde poslední tři největší hříšníky, pak umístění DS 3 E-Tense nezaskočí, obdobně jako Opel Mokka Electric Ultimate, či Mazda MX-30 Makoto. Vysvětlení je zcela prosté – elektromobily jsou špatnou investicí, ať jde o běžný vůz nebo SUV. V každém případě vám vyluxují peněženku. Při koupi i při následném prodeji.

Update cookies preferences