Odpověď na podstatnou otázku, která by měla předcházet koupi elektromobilu, byť toho „nejlevnějšího“, není radostná ani pro největší fandy vozidel do elektrické zásuvky. Proč? Protože samotní výrobci hovoří v drtivé většině o garanci životnosti akumulátorů 8 let. Ještě skromnější je pak maximální nájezd – kolem 150 tisíc kilometrů. To se výrobci jen tak jistí?
Jak ukazuje studie společnosti Recurrent Auto, která celkem získala data o 12 500 vozech americké značky Tesla, degradace baterií je rychlá. Nehledě na způsob dobíjení a typ Modelu 3 nebo Y, je kapacita baterie po 5,5 letech na úrovni asi 88 % a za okamžik „zkázy“ se počítá 70% kapacita akumulátoru. Takže? Je téměř jisté, že deseti let provozu na původní baterii vozy jen těžko dosáhnou. Co bude následovat? Jejich výměna za cenu, která nedává smysl? Vrakoviště?