Jedinou skutečně účinnou „zbraní“ proti levným elektromobilům valícím se do Evropy z Číny je podle odborníků ÚAMK výroba evropských konkurentů na přibližně stejné úrovni.
Řešení EU, hledat administrativní cesty jak omezit asijský dovoz, nic podstatně nezmění. Změní situace podpora jak na úrovni EU, tak jednotlivých členských států rozvoji tohoto segmentu automobilového odvětví. A samozřejmě i snaha samotných automobilek.
Podle dostupných informací sice pozdě, ale přeci, přijdou na trh s levnými elektromobily: Citroën, Renault, Fiat a další výrobci s cenami už od půl milionu korun. Také japonské automobilky pro evropský trh chystají v tomto směru novinky. Například Toyota nedávno představila svůj Urban SUV, který by měl v roce 2024 dostat produkční podobu. Půjde o crossover s rozměry: 4,3 x 1,6 x 1,6 metru, který doplní hybridní Yaris Cross.
Fiat, potažmo koncern Stellantis, chce začít vyrábět elektrickou Pandu v Srbsku. Italská značka hodlá od roku 2027 pro Evropu vyrábět výhradně elektromobily.